Eğitim Amaçları ve Program Çıktıları

İnşaat Mühendisliği Lisans Programının

Program Eğitim Amaçları                                                                                                       Program Çıktıları

PEA1: Uygulama ve tasarım odaklı yetkin mühendisler olarak, inşaat sektörünün farklı alanlarında (tasarım, yapım, denetim, planlama vb.) görev alarak; işin başında sorumluluk üstlenen, mühendislik çözümleri üreten ve projeleri başarıyla yürüten bireyler olurlar.

PEA2:Teorik altyapısı güçlü, uygulama becerisi yüksek mühendisler olarak, laboratuvarlar, şantiyeler ve sektör iş birlikleri yoluyla edindikleri deneyimi kullanarak üretken, çözüm odaklı ve teknolojiye hâkim bir mühendislik anlayışı geliştirirler.

PEA3: Kamu, özel sektör veya girişimcilik alanlarında mühendislik bilgilerini kullanarak üretim, planlama, yönetim ve danışmanlık gibi görevlerde etkin şekilde çalışırlar.

PEA4:  Mesleki gelişimlerine önem vererek, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, meslek içi eğitimler, sertifikasyonlar ve teknik gelişmeleri izleyerek kendilerini sürekli geliştirirler.

PEA5:  Yurt içi ve yurt dışındaki lisansüstü programlara katılarak akademik kariyer yapar veya araştırma ve geliştirme (Ar-Ge) faaliyetlerinde bulunurlar.

PEA6:  Mesleki yaşamlarında etik değerlere bağlı, çevreye ve topluma duyarlı, sürdürülebilirlik odaklı, takım çalışmasına yatkın ve liderlik yetkinliği gelişmiş bireyler olarak hareket ederler.

 

PÇ1:  Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi

PÇ2:  Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.

PÇ3:  Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.

PÇ4:  Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.

PÇ5:  Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.

PÇ6: Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi

PÇ7:  Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.

PÇ8:  Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.

PÇ9:  Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.

PÇ10: Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi

PÇ11: Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi: mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

 

 

 

background image